Drie dagen Londen!

Woensdag, onze eerste ‘reisdag’, vlogen we om 16;15u weg in Eindhoven. Door het uur tijdsverschil én het uur vliegen, kwamen we om precies 16;15u weer aan land (oke misschien niet precies, maar wel zo ongeveer). We gingen natuurlijk door de paspoort controle en gingen een trein zoeken.

Het was een heel gedoe omdat ons hotel niet vlaknaast een metrostation zit en we dus echt goed moesten zoeken hoe we het beste konden reizen. Dit was uiteindelijk gelukt en we hadden een trein van een uurtje naar Liverpool-Street, hier stapten we over op de TFL (Transport For London) richting ons hotel. Gelukkig slapen we om de hoek van het station, dus we hoefden maar 3 minuten te lopen. We hebben onszelf incheckt en hebben gevraagd om een eettentje. Het reizen had veel tijd in beslag genomen en het was voor ons in principe al een uur later dmv tijdverschil. We hebben toen een straat verder bij een soort restaurantje, genaamd ‘Wazzir’ pizza gegeten. De pizza’s waren echt zó lekker en extreem groot. Mike had een pizza van 15 inch en ik 12 inch.

Toen we klaar waren gingen we terug naar het hotel. Eigenlijk wilde ik nog naar het centrum van Londen. We hebben dit niet gedaan, we waren dood op en we vertrouwden het niet om savonds laat door onze wijk te lopen dus we bleven op onze kamer. We gingen redelijk vroeg slapen op ons bed dat niet heel erg ruim was en als je op het matras sloeg, hoorde je de veren. Heel fijn was het niet, maar het sliep.

Onze tweede dag, 28 februari, waren we al vroeg wakker. Of ja ‘vroeg’, onze wekker stond op 7:30u. We gingen ontbijten in het hotel. Om eerlijk te zijn, het was vreselijk. De Jus D’Orange en melk waren veel te waterig, de eieren verkeerd gekookt, bijna geen beleg (oftewel; geen), weinig keuze, worstjes en bacon te hard gebakken. Maar ze hadden wel aardappelkroketten die best goed te doen waren. Na het ontbijt zijn we met de trein richting Liverpool Street gegaan en daar de metro gepakt richting het centrum. We begonnen onze ronde bij het wetenschap museum. Mike heeft een opleiding tot laborant gedaan dus in de wetenschap, leek ons (mijn idee trouwens) wel een leuke uitkomst. Hierna zijn we naar Picadilly circus gegaan en hebben we hier een broodje gegeten.

We hebben even in wat winkels rond gekeken en zijn toen weer in de metro gestapt. We zijn toen naar verschillende bezienswaardigheden zoals Buckingham Palace, The Big Ben en The London Eye geweest. In eerste instantie dachten we dat The Tower Bridge hier ook stond, want die zet net als The London Eye aan The Thames, maar dat bleek dus niet zo.

Daarom pakte we weer de metro en gingen we naar The Tower Bridge. Eenmaal uitgestapt liepen we richting het water. Daar zagen we de brug. Omdat we met de Stansted Express vanaf het vliegveld hadden gereisd, kregen we 50% korting op een of meerdere tripjes naar keuze. Mike en ik kozen om The Tower Bridge in te gaan. Hier werd je eerst met een lift naar boven gestuurd en vanaf daar kon je ‘in’ de twee blauwe ijzeren stukken tussen de torens van de brug lopen. Deze bevatten beiden een glazen vloer zodat je kan zien hoe hoog je daadwerkelijk zit, echt geinig.

Aan het einde van de gangen, moest je een klein stukje met de trap naar beneden en vanaf daar kon je de lift weer nemen. Na The Tower Bridge zijn we rustig langs The Thames gaan lopen en opzoek gegaan naar een metro. Toen we eenmaal een metro hadden gevonden, gingen we naar Carnaby Street. Ik zag dit wel eens op foto’s van mensen en was heel benieuwd. Toen we aankwamen was het overigens al aan het schemeren en rond etenstijd dus we gingen ook een lekker eettentje opzoeken. We hebben uiteindelijk pasta gegeten bij een restaurant genaamd “Frankie en Bennie”. De prijs lag best hoog, maar het was zeker heel lekker! Na het eten zijn we nog eventjes over Oxford Circus gelopen en toen zijn we weer richting het hotel gegaan.

De derde en meteen laatste dag zijn we tevens weer begonnen met het vieze ontbijt, maar we hadden er voor betaald en eten moesten we sowieso ook. Na het eten zijn we uitgecheckt en hebben we voor de laatste keer de trein naar Liverpool Street gepakt. Hier hebben we eventjes rond gelopen. Om 11:00u was de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace en daar was ik heel benieuwd naar, maar omdat het nog vroeg was hebben we eerst een tijdje in Liverpool rond gelopen en zijn toen na een rondje richting Buckingham Palace gegaan met de metro. En we waren niet de enige. We stapten uit bij het dichtstbijzijnde station en voor ons liepen hordes aan mensen, ook richting het paleis. Het was echt super druk en we konden weinig zien, wat we precies moesten/konden zien weten we niet, want we wisten eerlijk gezegd niet goed wat de wisseling van de wacht inhield. Het is in ieder geval zonde van onze tijd geweest.

Daarna gingen we, zoals wat anders verwacht, met de metro richting Notting Hill. Hier heb je hele mooie gekleurde huisjes dus ik wilde perse daarheen voor een foto. Achteraf zijn de foto’s niet heel super gelukt en zijn we niet in de juiste straat met de mooiste huizen geweest maar ach. We hadden na het lange lopen weer erge honger gekregen dus aten lekker een broodje vlakbij het metro station van Notting Hill.

Het was rond 12:15u toen we hier weer weggingen en naar Oxford Circus gingen. Mike is helemaal weg van de games dus we gingen even opzoek naar een gamestore. Daarna gingen we wat kledingwinkels af. We hebben helaas niet heel de straat kunnen doen omdat we natuurlijk eind van de middag al weer terug moesten naar het vliegveld. Eenmaal terug op het vliegveld, waar we overigens best vroeg waren, hebben we ingecheckt en zijn we door de douane gelopen. We hadden nog iets van drie over, dus we konden op ons gemakje een leuk eettentje zoeken. We hebben uiteindelijk gekozen voor een Amerikaans restaurant. Mike had een burger met van alles er op en eraan, ik had een lekkere biefstuk, dit is mijn lievelingsvlees. Na het afrekenen zijn we naar onze gate gegaan en gewacht tot onze vlucht ging.

We hebben een hele leuke tijd gehad en ik ben blij + dankbaar voor de mooie momenten die we deze reis hebben mogen meemaken!

145

5 Comments

Candice

Monday, March 25, 2019 Reply

Mooi verslag en mooi dat jullie het naar je zin hebben gehad. Zelf ben ik erg vaak in London geweest (nooit als toeriste) en ik vind het een waar drama van een stad. Natuurlijk heeft het een enorme geschiedenis en veel mooie gebouwen, maar op de één of andere manier kan die stad mij echt niet boeien. Maar dat is mijn mening maar. Jullie hebben het heel leuk gehad en dat is het enige wat telt.

Leonardo

Leuk reisverslag met actuele eigen foto's

Cvdox10

Monday, March 25, 2019 Reply

Ik wilde daar nog even langs, we hadden nog meerdere dingen op de planning staan, maar we hadden helaas geen tijd meer over... Bedankt voor de tip van dat artikel, we willen zeker Parijs nog eens bezoeken!

Zevenblad

Niet eens bij Harrod's geweest? Wat jammer nou. Eigenlijk had je van te voren de 6 afleveringen 'Stedentrip Londen' van ZiaRia moeten lezen. Daar vind je bijna alles wat in Londen de moeite waard is. https://tallsay.com/page/4294997161/stedentrip-londen-6-enkele-bezienswaardigheden Voor het geval jullie ook nog naar Parijs willen: daar heeft ze ook een prachtige serie over gemaakt.

Yneke

Monday, March 25, 2019 Reply

Mooi beeldend artikel en overzichtelijk reisverslag. Met plezier gelezen en bekeken. Fijn te lezen dat je er een hele leuke tijd hebt gehad.